Fritz Hansen x Henning Larsen
Deze zomer werkt Fritz Hansen samen met het gerenommeerde architectenbureau Henning Larsen aan de bouw van het Fritz Hansen Pavilion voor 3daysofdesign. Het paviljoen ligt in de prachtige tuin van Designmuseum Denmark, Grønnegården, en is ontworpen volgens een Scandinavische benadering waarin daglicht en eerlijke materialen centraal staan.
“Om het 150-jarige bestaan van Fritz Hansen te vieren, wilden we een ruimtelijke ervaring creëren die een duurzame thuis biedt aan de meubels die er worden tentoongesteld. Een facilitator voor het design van Fritz Hansen. Het paviljoen, gebouwd in massief hout, is geïnspireerd door de tuin waarin het zich bevindt en creëert een hybride ruimte met vloeiende overgangen tussen binnen en buiten”, aldus Eva Ravnborg, Market Director Denmark, Partner bij Henning Larsen.
3daysofdesign
Het paviljoen zal tijdens het 3daysofdesign event open zijn voor het publiek en zal daarna tot halverwege de herfst door Designmuseum Denmark worden gebruikt. Tijdens deze periode zal de ruimte dienen als platform voor verschillende initiatieven, zoals zomercursussen, tentoonstellingen en workshops, waaraan bezoekers en plaatselijke bewoners kunnen deelnemen en de creatieve gemeenschap kunnen ontmoeten.
Ben je van plan 3daysofdesign te bezoeken? Bezoek dan zeker ook dit bijzondere paviljoen.
Locatie: Designmuseum Denmark, Bredgade 68, 1260 Kopenhagen
Datums en openingsuren tijdens de 3daysofdesign: 15-17 juni, 10.00-18.00
Over Fritz Hansen
Fritz Hansen, een Deens merk opgericht in 1872, ontwerpt en vervaardigt meubels, lampen en accessoires. De wereldleider met een passie voor schoonheid, kwaliteit en vakmanschap staat voor een moderne Scandinavische levensstijl en werkt samen met visionaire kunstenaars, designers en architecten uit de hele wereld. Zo deed het merk al een beroep op het talent van onder meer Arne Jacobsen, Cecilie Manz, Hans J.Wegner, Piero Lissoni, Jaime Hayon en Poul Kjærholm.Vandaag worden de designproducten van Fritz Hansen verkocht in meer dan 85 landen via 2000 verdeelpunten, waaronder flagshipstores en showrooms in Kopenhagen, San Francisco, New York, Londen, Seoul, Shanghai en Tokio.