Onomao is opgericht door de Duitse broers Arthur en Felix, bij wie duurzaamheid en fair trade hoog in het vaandel staan. De broers hebben een samenwerking met producenten in Portugal, omdat ze een sterke band met dit land hebben. Qua design streven ze naar een combinatie van schoonheid en traditie enerzijds en moderniteit anderzijds.
Julie Damhus is een Deense productontwerper die traditionele ambachtelijke methoden gebruikt om mooie, unieke keramiek te maken. De eenvoudige, zuivere look is representatief voor Scandinavisch design, waarbij de kleuren vaak fijnzinnig en vrouwelijk zijn.
DeWe is opgericht door Desiree Werts, die in haar atelier in Amsterdam keramiek ontwerpt en produceert. Bij haar handgemaakte keramiek ligt de focus op pure, eenvoudige lijnen. DeWe verkoopt op de website een brede collectie, van moderne serviezen tot decoratief werk.
Studio Arhoj is een onafhankelijke ontwerp- en productiestudio in Kopenhagen. De studio maakt heel kleurrijke collecties, maar daarnaast hebben Anders Arhøjs jaren in Japan ook invloed gehad op de handgemaakte keramiek.
Het merk schevevazekes ceramics is gevestigd in het Belgische Krottegem en experimenteert met kleuren en vormen. De keramiek wordt gekenmerkt door asymmetrische vazen met abstracte afbeeldingen van naakte lichamen. Als je houdt van organische vormen, vind je hier vazen met allerlei kleuren en patronen.
Na jaren een kantoorbaan te hebben gehad, besloot Imre Bergmann een creatieve weg in te slaan. Imres tijdloze, handgemaakte collectie bestaat voornamelijk uit serviezen. Vaak laat ze haar producten ongeglazuurd, zodat je de ruwe textuur van de klei kunt voelen.
Vaisselle Boutique werd geboren tijdens de coronapandemie om de vele maaltijden die thuis werden gegeten een spannende twist te geven. Het is een internationaal merk, want de Franse ontwerper is in Londen gevestigd en alles wordt in Spanje geproduceerd. De producten zijn geïnspireerd op antieke Spaanse keramiek, met een lekker kleurrijke touch.
Quentin Marais is een Franse kunstenaar die zijn werken baseert op zijn jeugd. Hij benadert keramiek abstract en ziet die als een brug tussen de symbolische en de echte wereld. Quentin gebruikt verschillende methoden om de klei te vormen en kiest meestal voor een ruwe finish.