
Mikkel maakte strakke stalen interieurs voor grote bedrijven, maar kreeg een veel beter idee
Het was eigenlijk zijn zoon die bij toeval op het idee kwam. En dat was het begin van Mikkels avontuur.
DoorAnna Løwe
Van Novo Nordisk tot Instagram
Het was eigenlijk de zoon van Mikkel Borregaard Hansen die hem op het idee bracht. De zoon vertelde een speelkameraadje dat bijna alles in huis door zijn vader is gemaakt, en daarmee kwam Mikkel op de gedachten of het tijd was om als zelfstandige aan het avontuur te beginnen.
Hierna duurde het niet lang voordat Mikkel met zijn baas had afgesproken, dat hij naast zijn vaste baan als smid een eigen staalbedrijf mocht runnen.
- Ik heb mijn hele leven in fabrieken gestaan en oplossingen gevonden die zo elegant mogelijk zijn, binnen het kader dat mij werd gegeven. Voor onder meer Novo Nordisk heb ik speciale oplossingen geproduceerd, maar hier ligt de nadruk eerder op functionaliteit dan op esthetiek en design. Dus toen ik hiermee begon, dacht ik dat ik halfbakken dingen moest maken, een boekenkast voor een scheve muur bijvoorbeeld. Maar toen explodeerde de trend voor roestvrij staal, en de afgelopen zes maanden zijn de ontwikkelingen waanzinnig snel gegaan, vertelt Mikkel.











