The Vintage Bars kantoor © The Vintage Bar

Het overdadige kantoor van The Vintage Bar lijkt wel een droom

Het tweedehandsmerk The Vintage Bar is erin geslaagd om midden in de hoofdstad van Denemarken een mooie basis te creëren waar de nadruk op creativiteit en duurzaamheid ligt.

The Vintage Bar

The Vintage Bar, opgericht door Marie Louise Schultz, is een Europese marktplaats die verkopers en kopers van hoogwaardige en luxe tweedehands mode met elkaar in contact brengt. De marktplaats is er in samenwerking met lokale kunstenaars en andere talenten in geslaagd om in het hart van Kopenhagen een werkomgeving te creëren waarin de nadruk op creativiteit en duurzaamheid ligt.

‘De eerste keer dat ik het pand bezocht, wist ik meteen dat het iets unieks kon worden. Ik vond het belangrijk om de creatieve en duurzame benadering van het interieur in lijn te houden met het visuele universum dat we online hebben gecreëerd,’ zegt Marie Louise Schultz, oprichter en creatief directeur van The Vintage Bar.

The Vintage Bars kantoor
© The Vintage Bar
The Vintage Bars kantoor
© The Vintage Bar

Samenwerking met lokale kunstenaars

Het uiteindelijke doel was om een werkomgeving te creëren die zowel inspirerend als rustgevend zou zijn. Dat is The Vintage Bar – in nauwe samenwerking met plaatselijk talent – gelukt door elementen te gebruiken die deze gevoelens omarmen: de houten vloer in een warme kleur die contrasteert met de lichte aardetinten, de op maat gemaakte tafels met organische vormen en niet in de laatste plaats het spectaculaire uitzicht op de Deense hoofdstad.

The Vintage Bar bracht samen met kunstenaars de visie voor het pand tot leven. Het bedrijf wil de aandacht vestigen op en ruimte maken voor talent – of het nu gaat om veelbelovende kunstenaars of om gevestigde kunstenaars met een focus op duurzaamheid.

The Vintage Bars kantoor
© The Vintage Bar
The Vintage Bars kantoor
© The Vintage Bar

Lees ook:

Natuurlijke kleuren, vintage meubels en sculpturale objecten

Sune Palner creëerde – samen met Marie Louise – het verhaal rond het interieur en heeft het authentiek gehouden, passend bij het DNA van het bedrijf. De sculpturale objecten, vintage meubels, organische vormen en natuurlijke kleuren fungeren ook als achtergrond voor de content, die centraal staat in het bedrijf.

‘Ons bedrijf wordt gedreven door content en de creatie van content, omdat we via inspiratie willen laten zien dat tweedehands mode cool is en het nieuwe normaal zou moeten zijn. Daarom was het zo belangrijk om bij het creëren van de omgeving de content in het achterhoofd te houden,’ legt Marie Louise Schultz uit.

The Vintage Bars kantoor
© The Vintage Bar
The Vintage Bars kantoor
© The Vintage Bar

Het visuele universum verenigen

The Vintage Bar wil dat het kantoor een verlengstuk is van het visuele universum dat online te vinden is, en in de zorgvuldig ontworpen ruimte is het dan ook overal mogelijk om snel een foto van een pre-loved item te maken en die online te zetten.

Op die manier mist The Vintage Bar nooit een kans om de community te inspireren met de prachtige tweedehands stukken die het hoofdkantoor passeren.

The Vintage Bars kantoor
© The Vintage Bar

Lees ook:

The Vintage Bars kantoor
© The Vintage Bar

Duurzaamheid op verschillende manieren

Het kantoor heeft niet alleen visueel dezelfde uitstraling als het online universum. The Vintage Bar wil ook dat het kantoor het bedrijf zelf en de waarden ervan vertegenwoordigt. Duurzaamheid is de kern van de bedrijfswaarden, en hetzelfde kan worden gezegd van het interieur.

Wanneer The Vintage Bar evenementen organiseert – zoals tijdens de Fashion Week – werkt het bedrijf samen met plaatselijke vintagewinkels en kunstenaars en toont het hun items. Zo integreert The Vintage Bar duurzaamheid in alle activiteiten.

‘Ons doel is een duurzame omgeving te creëren voor onze community, en niet alleen online. Wij streven ook naar mentale duurzaamheid bij de medewerkers van ons bedrijf. We wilden een omgeving vormgeven die duurzaamheid ondersteunt – in de vorm van fysieke objecten, maar ook mentaal – door het pand te transformeren tot een plek waar mensen zich prettig voelen,’ legt Marie Louise Schultz uit.

The Vintage Bars kantoor
© The Vintage Bar
The Vintage Bars kantoor
© The Vintage Bar