
Julie Sascha Lee Dann is eigenaar van Beau Marché en Les Voyageurs in Kopenhagen. Het affiche aan de wand komt uit de jaren 1920 en bevat het zomerprogramma van het kuuroord Saint- Gervais. Pure joie de vivre, zoals Julie zegt.
Julie Sascha Lee Dann doet niet aan interieurregels. Perioden, materialen en verhalen versmelten op een prachtige manier. Bekijk het elegante appartement hier.
Af‘Het idee is om producten als mooi verpakte pasta of sardineblikjes op de schappen te zetten, die inspirerend zijn en bijdragen aan de sfeer. Ik wil graag dat de keuken echt een leefruimte is,’ vertelt ze.
De keuken is inderdaad een mix van spullen, stijlen en perioden.
‘Ik vind het leuk om materialen te combineren en zou de keuken een mix noemen van een industriële en een landelijke stijl. Zoals je ziet houd ik van kleur, en het is mijn ervaring dat je een rustigere look creëert door kleur aan te brengen op een groot oppervlak. Ik wilde graag schappen met volop ruimte voor alles wat ik gebruik. De schapdragers van gegalvaniseerd staal komen van een bouwmarkt en vormen een ruw contrast met de glazen schappen.
‘Als je veel kleur gebruikt, voel je je niet zo beperkt. Ik heb geen strakke regels en doe wat mijn hart me ingeeft, want spullen moeten leven en worden gebruikt. Nieuw hoeft niet echt nieuw te zijn, ik koop graag vintage. En ik geniet ervan om ook op gewone dagen mooie dingen te gebruiken – zelfs al is het een bord met een barst erin.’
De meeste dingen in Julies woning hebben een verhaal, zoals het oude filmaffiche voor The Purple Rose of Cairo van Woody Allen, dat Julie van haar vader gekregen heeft, of de Meribelstoel van Charlotte Perriand, die is ontworpen voor een skioord met dezelfde naam in de Franse Alpen en die met de jaren een warm patina heeft gekregen. En vergeet ook niet de spiegel boven de wastafel in de badkamer, die Julie in Parijs heeft gevonden en die misschien een echte Mathieu Matégot is.
‘Ik ben ook heel blij met het tafeltje in de slaapkamer, dat van Pulpo is en is ontworpen door Sebastian Herkner. Als ik er vanuit bed naar kijk, lijkt het alsof er allemaal glitters in de dikke glasplaat zitten. Zulke voorwerpen, die zowel functioneel zijn als kunst op zich, vind ik het interessantst'.